سرمایه گذاری چیست
نوشته شده توسط : spudgene

سرمایه گذاری چیست

سرمایه گذاری به معنی خرید کالایی که در حال حاضر استفاده نمی شود اما در آینده شخص به آن نیاز پیدا خواهد کرد و آن کالا برای او سودآور است.


افرادی که سرمایه گذاری می کنند سرمایه گذار نامیده می شوند. هر کسی می تواند یک سرمایه گذار خصوصی شود - یک مدیر میانی، سرمایه دار، پزشک، معلم، دانشجو یا بازنشسته؛ این نیاز به آموزش خاصی ندارد. برای این افراد، این راهی برای کسب درآمد اضافی است

اگرچه سرمایه گذاری ها با هدف کسب سود برای سرمایه گذار انجام می شود، اما راه تضمینی برای کسب آن نیست

نقطه مقابل سرمایه گذاری، واگذاری است. این همان چیزی است که در علم اقتصاد به آن کاهش دارایی می گویند. واگذاری را می توان فروش بخشی از یک تجارت موجود نامید - شرکت ها اگر بخواهند روی جهت اصلی فعالیت های خود تمرکز کنند این کار را انجام می دهند.

انواع سرمایه گذاری

املاک و مستغلات

املاک یکی از بهترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران محسوب می‌شود که فعالیت در آن به شیوه اصولی و درست، همواره بازده بسیار عالی و رشد سرمایه‌ مناسبی را به همراه داشته است.

 

کالا های فیزیکی

رس کالا، بازار منسجمی است که تعداد زیادی از عرضه‌کنندگان، محصولات کالای خود را در بورس کالا عرضه می‌کنند و کالای مربوطه پس از بررسی‌های کارشناسی و قیمت‌گذاری توسط کارشناسان بورس کالا، به خریداران عرضه می‌شود. با گرفتن کد بورس کالا هر شخصی می تواند در بورس کالا فعالیت نماید و محصولات عرضه شده را خریداری نماید.

سهام

سهام اوراق بهاداری است که مالکیت و ادعای یک شرکت نسبت به دارایی ها و درآمدهایش را نشان می‌دهد. سرمایه گذاری در یک شرکت خاص بدین معنی است که شما در آینده آن شرکت و سودآوری یا زیان شرکت سرمایه گذاری می‌کنید.

 

اوراق بدهی

بسیاری از افراد در جامعه برای خرید مسکن، خودرو و … ازتسهیلات بانکی مانند وام‌ها، استفاده می‌کنند. علاوه بر مردم، بسیاری از سازمان‌های تجاری هم برای تامین نقدینگی مور نیاز جهت پیشبرد امور و طرح‌های توسعه‌ای شرکت، از این تسهیلات مالی استفاده می‌کنند. اگر میزان این درخواست‌ها برای تامین مالی افراد، سازمان‌ها و … زیاد باشد، بانک‌ها قادر به تامین نقدینگی مورد نیاز نخواهند بود. در این شرایط لازم است از سایر روش‌های تامین مالی، استفاده کنیم. یکی از روش‌های تأمین مالی، انتشار«اوراق بدهی» است. شرکت‌ها با این کار می‌توانند سرمایه‌های خرد و کلان مورد نیاز را جمع‌آوری و امور سازمان را در راستای اهداف تایین شده، برنامه‌ریزی کنند.

سپرده بانکی

 

در حال حاضر اغلب بانک‌ها حساب سپرده یک‌ساله دارند و تفاوت چندانی در جزئیات و آیتم‌های این سپرده‌ها نیست و امکان واریز وجه هم وجود ندارد. با توجه به شرایط اقتصادی کنونی، جدول سود سپرده‌های بلندمدت ما مدام به‌روزرسانی می‌شود.

 

 

سرمایه گذاری در علم مالی

سرمایه گذاری به این معنی می باشد که شخص یک دارایی مالی مثل سهام را خریداری می کند و پیش بینی می کند که آن دارایی مالی در آینده سودآور است و قیمتش بیشتر می شود و با فروش به قیمت بالاتر سود خوبی کسب می کند.

 

 





:: برچسب‌ها: سرمایه گذاری ,
:: بازدید از این مطلب : 267
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 شهريور 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: